Lituanistinio švietimo ledai juda

Pirmą kartą lituanistinio švietimo istorijoje į mokymo turinio kūrimą reikšmingu mastu buvo įtraukti daugiakalbių vaikų aplinkoje nuolatos besisukantys lituanistinių mokyklų mokytojai.

Jau ne vienerius metus kalbama, kad lituanistinį švietimą sustiprintų vientisos mokymosi sistemos sukūrimas – programa, mokymosi priemonės bei vertinimo gairės. Panašu, kad ledai pajudėjo. 

Pati programa dar 2019 m. buvo patvirtinta ir pasirašyta Švietimo, mokslo ir sporto ministro, o šių metų rugsėjo 10 d. lituanistinių mokyklų mokytojams prasidėjo mokymai, kaip dirbti pagal šią  programą, kaip efektyviai panaudoti sukurtas mokymo priemones bei interaktyvias užduotis. 

Mokymus organizavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su Vilniaus lietuvių namais. Net 160 mokytojų iš 102 lituanistinių mokyklų visame pasaulyje pareiškė norą išbandyti naujai sukurtą medžiagą savo mokyklose. 

Šiuo metu jau yra sukurtos užduotys vaikams nuo 2 iki 7 metų, kuriomis gali naudotis ikimokyklinių, priešmokyklinių bei 1-ų klasių pedagogai. 

Kuo ypatinga nauja sistema?

Visų pirma – inovatyviu sprendimu. Visas mokymo turinys yra patalpintas „Moodle“ platformoje, kuri yra paprasta ir patraukli naudotis. Lituanistinių mokyklų mokytojai, norintys įsitraukti į šį projektą, iki 2021 m. rugsėjo 15 d. turi susisiekti su Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Užsienio lietuvių skyriaus vyriausiąja specialiste Rūta Stanaitiene el. paštu ruta.stanaitiene@smm.lt.

Prisijungus, platformoje mokyti galima tiek kontaktiniu, tiek nuotoliniu būdu. Mokymo medžiagą galima atsispausdinti arba, dirbant nuotoliu, išbandyti interaktyvias užduotis. Pamokos yra suplanuotos ir suorganizuotos trimis pakopomis, priklausomai nuo to, kiek valandų lituanistinė mokykla dirba. Visos veiklos turi aiškiai suformuluotus tikslus bei uždavinius, kas ypatingai palengvina darbą mokytojams, neturintiems pedagoginio išsilavinimo. 

Antra, ir visų svarbiausia – pirmą kartą lituanistinio švietimo istorijoje mokymo turinys buvo kuriamas kartu su lituanistinių mokyklų mokytojais, kurie ne tik patys rinko, piešė, kūrė bei dėliojo užduotis, bet ir pateikė Lietuvos specialistams vertingų įžvalgų, kurių nesimato gyvenant Lietuvoje ir nuolat nesisukant daugiakalbių vaikų aplinkoje. Prie užduočių kūrimo dirbo mokytojai iš Airijos, Belgijos, Italijos lituanistinių mokyklų. 

Tai didžiulis žingsnis į lituanistinio švietimo plėtrą bei stiprinimą, nes tik bendradarbiaudami galime pasiekti optimaliausių rezultatų ir padaryti lituanistinį švietimą nuoseklų, tvarų bei patrauklų maksimaliam lituanistinių mokyklų ratui. 

Projektas iš dalies finansuojamas Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos lėšomis.

About The Author

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *