Pilietiška „PR Lapė“ – pasaulio lietuvių projektui

Prieš penkerius metus, keli aktyvūs lietuviai iš JAV susijungė į pilietinę iniciatyvą „Mūsų Metas DABAR“ (MMD). Jie siekė vienintelio tikslo – skatinti tautiečius pasaulyje aktyviau dalyvauti rinkimuose Lietuvoje. Tačiau cunamis, kokį praėjusiuose Seimo rinkimuose sukėlė suburta MMD komunikacijos komanda, nustebino ne tik visuomenę, bet ir sulaukė aukščiausio Lietuvos komunikacijos ekspertų įvertinimo.

Artėjant Seimo 2020 rinkimams, naujai suburta MMD komunikacijos komanda nusprendė žengti diasporos dar nepramintu taku – pirmą kartą komunikacija buvo kryptingai nukreipta nuo pilietybės ir kitų standartinių pasaulio lietuvių problemų į vertybes. Nuo momentinių, vienadienių tikslų, į ilgalaikę Lietuvos viziją. Ne į skaičiavimus ir matematiką, bet į širdį ir emocijas.

Pasirinkimas, kurio vaisiai pražydo rekordiniu rinkimuose užsiregistravusių ir balsavusių lietuvių pasaulyje skaičiumi, Lietuvos ir užsienio žiniasklaidos dėmesiu ir, pirmą kartą istorijoje, pasaulio lietuvių pilietinė kampanija, vykdyta ir įgyvendinta savanorių su praktiškai nuliniu biudžetu, patraukė Lietuvos komunikacijos ekspertų dėmesį, bet ir sulaukė aukščiausio apdovanojimo – geriausias 2020 m. įgyvendintas pilietinės komunikacijos projektas.

„PR Lapės 2020” – jau devintus metus iš eilės Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto organizuojamas konkursas, skirtas įvertinti ir apdovanoti kūrybiškiausius, efektyviausius ir originaliausius 2020 metais įgyvendintus ar tebevykdomus komunikacijos projektus ryšių su visuomene srityse. 

„Pilietiškos lapės“ projektai, tai tokie projektai, kurie skatino pilietiškumo ugdymą, visuomenės grupių solidarumą, valstybės ir piliečių gerovės kūrimą ir puoselėjimą, šalies žinomumą ir stiprino jos įvaizdį.

Kategorijoje „Pilietiškos lapės“ susirungė 19 nevyriausybinių bei verslo organizacijų projektų, kuriuos vertino devyni komisijos nariai, patyrę ryšių su visuomene, komunikacijos ir rinkodaros ekspertai.

Lietuvos komunikacijos projektų konkurso „PR Lapės 2020” kategorijos „Pilietiška lapė“ apdovanojimas atkeliavo į pilietiškai aktyvių pasaulio lietuvių rankas | © pilietybė.lt

„Pilietiškos lapės“ projektai, tai tokie projektai, kurie skatino pilietiškumo ugdymą, visuomenės grupių solidarumą, valstybės ir piliečių gerovės kūrimą ir puoselėjimą, šalies žinomumą ir stiprino jos įvaizdį.

Solidi finalistų puokštė

Finalistų tarpe buvo Lietuvos pašto su dviem komunikacijos kompanijomis įgyvendintas projektas Lietuvos nepriklausomybės 30-mečiui atminti „Nepriklausomi“, Laisvės TV surengtas „Laisvės kelias“ ir Mūsų Metas DABAR projektas „Balsuoja pasaulio lietuviai“. Šiemet į virtualią erdvę išsikėlusiuose apdovanojimuose Delfi.tv transliacijoje „Pilietiškos lapės“ nugalėtoju buvo paskelbtas „Mūsų Metas DABAR“ projektas „Balsuoja pasaulio lietuviai“. 

„Šis projektas kvietė pasaulio lietuvius būti aktyviems, balsuoti, parodyti, kad pasaulio lietuviams rūpi, kas vyksta Lietuvoje ir jie irgi gali aktyviai prisidėti prie jos gyvenimo gerinimo“, – kategorijos laureatą pristatė M360 Delfi Kultūra vadovė Jūratė Žuolytė.

Žmonių grupelė, kuri galėjo ramiai gyventi ir nieko nedaryti, ir niekas nebūtų jų kaltinę, kad jie nieko nenuveikė. Bet jie nuėjo tam tikrą žingsnį į priekį…

Karolis Žukauskas

Komunikacijos ekspertų teigimu, 2020-ieji buvo išskirtiniai metai pilietiškumui pademonstruoti. Pasaulį sukrėtusi pandemija, Lietuvos nepriklausomybės 30-metis, Seimo rinkimai, įvykiai Baltarusijoje buvo paskatinimas pasielgti pilietiškai. Tačiau pilietiškos kampanijos sėkmę, ekspertų teigimu, lemia dvi priežastys: gera žinutė ir sudaryti žmonėms realų įspūdį, kad jų veiksmai, kad ir nedideli, gali kažką pakeisti.

„PR Lapės 2020” kategorijos „Pilietiška lapė“ apdovanojimo tiesioginės transliacijos Delfi.tv stop kadras. Iš kairės viršuje laikrodžio rodyklės kryptimi: M360 Delfi Kultūra vadovė J. Žuolytė, „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovė L. Bielskė, Vilniaus mero strateginės komunikacijos patarėjas K. Žukauskas, „INK agency“ ir „bigNow“ agentūrų vadovas K. Gečas | Apdovanojimo paskelbimo transliacijos stop kadras

„Žmonių grupelė, kuri galėjo ramiai gyventi ir nieko nedaryti, ir niekas nebūtų jų kaltinę, kad jie nieko nenuveikė. Bet jie nuėjo tam tikrą žingsnį į priekį, padarė tai, ko nedaro kasdien savo darbe, už ką negauna pajamų, su nulio eurų biudžetu. Viskas tėra pastangos žmonių, kurie nuėjo daugiau, nei įprasta ir dar tai padarė kūrybiškais būdais“, – sakė vertinimo komisijos narys Vilniaus mero strateginės komunikacijos patarėjas Karolis Žukauskas.

Ekspertus pavergė aiškumas, tarptautiškumas ir „razina“

Vaistinių tinklo „Eurovaistinė“ komunikacijos vadovė Laura Bielskė akcentavo į finalą patekusių projektų  konkretumą, bet labiausiai ekspertę sužavėjo, kiek daug galima padaryti sujungus jėgas.

„Jie nesistengė aprėpti devynių klausimų, žino labai tiksliai savo kryptį, ten eina ir padaro. O kai pamatai, pagalvoji, eik tu sau, kiek galima padaryti, – sakė L. Bielskė, kuri pripažino bandžiusi įskaityti, kas už to stovi. – Kai pamatai, kad tai tiesiog susikūrusių visuomenininkų, bendruomeniškai imti ir daryti, tada dar daugiau energijos atsiranda.“

Vertinimo komisijos narys, agentūrų „INK agency“ ir „bigNow“ vadovas Kęstutis Gečas sakė, kad labiausiai patraukė „projektai, turintys taip vadinamą raziną. Ne paprasti ir primityvūs, bet originalūs, tie, kurie giliau pamąstė, gudriau pagalvojo, kaip viską sukonstruoti ir tiesiogiai įtraukė žmones, bendruomenę.“

Surinkti žmones iš skirtingų šalių, paskatinti pasisakyti, iškomunikuoti žinutę po visą pasaulį gali atrodyti paprastas dalykas, bet įgyvendinimo prasme tai gana sunkiai įgyvendinamas projektas. Todėl buvo vertas apdovanojimo.

Kęstutis gečas

Komunikacijos eksperto teigimu, „Mūsų Metas DABAR“ komunikacijos projektas iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti labai paprasta idėja. Bet iš tiesų turi bent tris išskirtinius bruožus, kuriuos komunikacijos ekspertai ir įvertino prestižiniu ryšių su visuomene apdovanojimu PR Lapės. 

„Šis projektas mane nupirko tuo, kad pasiekė savo tikslus. Antra, turi labai aiškią priežastį, formą ir rezultatą, o trečia priežastis – tarptautiškumas. Surinkti žmones iš skirtingų šalių, paskatinti pasisakyti, iškomunikuoti žinutę po visą pasaulį gali atrodyti paprastas dalykas, bet įgyvendinimo prasme tai gana sunkiai įgyvendinamas projektas. Todėl buvo vertas apdovanojimo“, – sakė K. Gečas, savo balsą atidavęs būtent „Mūsų Metas DABAR“ projektui.

Nuo kelių aktyvių lietuvių iki pilietiškumo bangos

Pilietinė iniciatyva „Mūsų Metas DABAR“ gimė 2016 m. kelių aktyvių JAV lietuvių dėka. Tačiau lietuvius pasaulyje būti pilietiškais skatinantys tautiečiai vargu ar įsivaizdavo, kad sukels pilietiškumo vajų, Pasaulio lietuvių apygardą pavers rinkimų hitu, o įgyvendintas komunikacijos projektas sulauks aukščiausio ekspertų įvertinimo.

Pilietinės iniciatyvos „Mūsų Metas DABAR“ siela R. Baltaduonis | Asmeninio archyvo nuotr.

„2020 metai pilietinei iniciatyvai „Mūsų Metas DABAR“ buvo jau trečioji reinkarnacija. Kadangi pilietiškumo užkrato veiksmingumas irgi nuolatos keičiasi, yra labai svarbu pačiai iniciatyvai atsinaujinti, ieškoti naujų kelių ir būdų, kaip nuoširdžiai aktyvuoti pilietiškumo geną bei pareigos jausmą Lietuvos valstybei.

…yra labai svarbu pačiai iniciatyvai atsinaujinti, ieškoti naujų kelių ir būdų, kaip nuoširdžiai aktyvuoti pilietiškumo geną bei pareigos jausmą Lietuvos valstybei.

Rimvydas Baltaduonis

Praėjusiuose Seimo rinkimuose didžiuliu pastiprinimu tapo žymiai platesnio pasaulio lietuvių rato, ypač jaunimo, įtraukimas į viešą komunikaciją apie dalyvavimo rinkimuose svarbą“, – pasakojo „Mūsų Metas DABAR“ pradininkas ir iniciatyvos siela, JAV gyvenantis Rimvydas Baltaduonis, 2019 m. įvertintas Globalios Lietuvos apdovanojimu už pasaulio lietuvių telkimą.

„Mūsų Metas DABAR 2020“ viešųjų ryšių komandai vadovavęs V. Matulaitis | Asmeninio archyvo nuotr.

„Pilietiškumas, pilietybė ir pilietinės iniciatyvos yra galingas magnetas, galintis suartinti Lietuvą ir diasporą. Tačiau vienkartinių kampanijų ar projektų nepakanka. Tą magnetą reikia nuolatos laikyti įelektrintą, kitaip išsikraus, – svarbų apdovanojimą komentavo „Mūsų Metas DABAR“ viešųjų ryšių komandai vadovavęs Taline gyvenantis Vaidas Matulaitis. – Tačiau pilietiškumo banga kyla ir ypač džiugina, kad ant banglenčių stoja jaunoji diasporos karta, Ugnės ir Mykolai, užaugę jau ne Lietuvoje. Bendromis pastangomis ir nuosekliu darbu, tikiu, pasieksime tikrąjį proveržį ir brandą.“

Komunikacijos ekspertai taip pat paskelbė nugalėtojus ir kitose PR Lapės kategorijose: „Atsakinga lapė“, „Kūrybiška lapė“, „Organizacijos lapė“ ir „Iššūkio lapė“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.